lauantai 10. joulukuuta 2011

10. joulukuuta: Pukki sikainfluenssassa

Tänään teitä riemastuttakoon kahden pikkupojan kirjoittama joulutarina, sillä käytin eilen vähän orjatyövoimaa. Jouduin tosin maksamaan tästä palkkion, joten reilu se on peli orjakaupoillakin. Kaivelkaapa te viikonlopun kunniaksi omat ainevihkonne esiin ja lukekaa, mitä mieltä joulupukkiasioista olitte kaksikymmentä vuotta sitten ja vähän varmaan ylikin. Vanhoja ja kurttuisia te jo olette, vaikka kuinka Lorealilla lotraatte. (Nimim. Selluliittivoidetta varastossa kaksi tuubia. Mies toi lentokentältä.)

Mutta näin se menee, kymmenennen päivän joulukertomus:


BR-ukkeli pelastaa

Oli lumimyrskyinen päivä. Lunta lensi Rikun ja Ossin naamalle. He kaatuivat, ja lumi satoi heidän päälleen. Pojat peittyivät lumikasojen alle. Äiti ja isi huomasivat, että lapset olivat lumikasojen alla. He kaivoivat Ossin ja Rikun pois sieltä.

Samaan aikaan tuli tonttuja heidän pihaansa. He vakoilivat perhettä, sillä he katsoivat, ovatko kaikki kilttejä. Olivat! Äiti oli kiltti, koska oli kaivanut Ossin ja Rikun lumesta. Isä oli kiltti, koska hänkin kaivoi, ja lapset olivat kilttejä, koska he tiesivät tonttujen tarkkailevan. Tontut juoksivat Korvatunturille joulupukin pajaan kertomaan pukille, että koko perhe Taitonen oli ollut kiltisti. Pukki sanoi:
- Aivan sama. En minä tänä vuonna lähde viemään lahjoja kenellekään. Minä olen sairas. Minulla on sikainfluenssa.
- Apua! Mitä me nyt teemme? Kuka jakaa kaikkien lasten joululahjat? tontut kauhistuivat.
- BR, vastasi joulupukki. - BR-lelukaupan ukkeli on apulaiseni. Hän on minulle tosi läheinen. Hän voisi kyllä varmaan jakaa lahjat. Minäpä kysyn.

Joulupukki soitti BR-lelukauppaan ja kysyi apua. BR vastasi:
- Voin jakaa lahjat. Teen sen ilmaiseksi, koska olenhan sinun kanssasi samaa perhettä. Minä autan, veljeni. Parane pian, joulupukki. Hyvää uutta vuotta!

Niin kaikki maailman lapset saavat tänäkin vuonna tosi paljon lahjoja, myös Taitoset. Loppu.



Täytyy varmaan rimpauttaa BR-leluille ja kysyä, paljonko he tästä ilmaisesta mainoksesta maksavat. Pari Kung zhu petsiä esimerkiksi tai aikuisten gorilla-asun. Ei ole niin väliä. Vähän tekisi mieli myös meikkipäätä.

4 kommenttia:

  1. Tänä päivänä myös ihastunut tervehdykseni uusille lukijoille ja tuttavuuksille. Tervetuloa ja hejsan! Jag trygger om dig.

    VastaaPoista
  2. Jes! Mulla on yks Kung Zhu jo paketissa! ii

    VastaaPoista
  3. Et usko, mutta mulla on nyt kolme... Kliksuttelin netissä lelukaupan alesta vaikka minkälaista panssariakin tulemaan. Tosi mahtavaa.

    VastaaPoista